De enige beroepsvereniging bid en proposal professionals

APMP helpt je vooruit in je professie

De APMP Body of Knowledge (BOK) is een kennisbank, beschikbaar voor leden. Het bevat de kennis en ervaring van professionals in proposal management en business development uit de gehele wereld.

De BOK is recent volledig herzien en up-to-date gemaakt. De teksten zijn geschreven en gereviewed door meer dan 80 experts die gebruik maakten van 70 wetenschappelijk onderbouwde publicaties. 

De BOK is gebaseerd op de volgende principes:

  • Vrij toegankelijk voor alle APMP leden
  • Gebaseerd op een universeel gebruik van terminologie en definities
  • Het geef de best practices weer die leden van APMP wereldwijd ervaren hebben
  • Moedigt leden aan om deze te aan te vullen voor continue verbetering.

Organisatie van de APMP Body of Knowledge

De kern van ieder onderwerp in de BOK zijn "best practices", oftewel beproefde methodes. Deze zijn gegroepeerd in 7 categorieën die de kern vormen om structureel je offertes te verbeteren:Klik op de afbeelding voor (een deel van) de inhoud van de Body Of Knowledge

  • Begrijp Business Develoment
  • Focus op de klant
  • Ontwikkel en produceer je aanbieding
  • Leid je team
  • Bestuur het offerte proces
  • Train je team
  • Gebruik gereedschap en systemen

Klik hiernaast op het plaatje om een indruk te krijgen van (een deel van) de 51 onderwerpen.

Iedere categorie volgt eenzelfde structuur en bevat meestal de volgende secties:

  • Introductie en een samenvatting op hoog niveau
  • Best practices
  • De laatste trends
  • Toepassing in diverse situaties/locaties en in verschillende groottes van ondernemingen
  • Valkuilen en misvattingen
  • Samenvatting
  • Terminologie verlkaring
  • Gereedschap en sjablonen (ook om te downloaden)
  • Referenties naar andere onderwerpen in de BOK
  • Verdere studie.

Zoeken

Inloggen

APMP leden kunnen hier inloggen met hun e-mail adres. Let op: Met inloggen gaat u ook akkoord met ons privacybeleid, zie menu "Privacy" in de footer van deze pagina